Bécsbe jött a Mikulás

By , 2016. December 18., Sunday

Tanulmányi kiránduláson vettünk részt Bécsben december 6-án a magyar alapiskola és a szlovák gimnázium tanulóival közösen. Először a schönbrunni kastélyt, a Habsburgok nyári rezidenciáját tekintettük meg, majd  az épületkomplexumot lezáró  Glorietthez  sétáltunk, ezt követően pedig  a palota előtti karácsonyi vásárban nézelődtünk.

A  városnézést a történelmi  központban a Mária Terézia téren kezdtük,  megcsodáltuk a Szépművészeti Múzeum értékes kiállításait, majd a Hofburgon, a Habsburgok téli rezidenciáján  keresztül haladva megnéztük Savoyai Jenőnek, a nagy törökverőnek  és I. Ferencnek a monumentális lovasszobrát, valamint a lipicaiak szálláshelyét. Az Augustinus templomban – a Habsburgok magántemploma volt, amelynek kriptájában őrzik a császári család tagjainak a szívét —  megcsodálhattuk Mária Krisztínának, Mária Terézia kedvenc leányának carrarai márványból készült hatalmas síremlékét. Az Osztrák Nemzeti Könyvtár díszterme valamennyiünk tetszését elnyerte, lenyűgöző freskóival és 200 000 kötetével Európa legszebb és leggazdagabb barokk könytárai közé tartozik. Az Albertina /képtárelőtt elhaladva a Kaisergrufthoz /a Habsburgok temetkezési helye/ értünk, majd végigsétáltunk a fényárban úszó Kärtner utcán, amelynek végén található a város jelképe, a gótikus Stefansdom,  főbejáratától jobbra pedig a máriapócsi oltárkép, amit I. Lipót hozatott a dómba.

Az új városháza  előtti  hagyományos  karácsonyi vásárban  forró  gyerekpunccsal  melegítettük át hidegtől elgémberedett tagjainkat, majd  az osztrák parlament előtt elhaladva érkeztünk vissza a Természettudományi Múzeum elé buszunkhoz.