A Comenius Gimi Strasbourgban

By , 2015. október 21., szerda

Mint az már ismeretes, Riedl Regina barátnőmmel Csáky Pál európai parlamenti képviselő úr által meghirdetett pályázatára sikeresnek ítélt pályamunkákat küldtünk, amelynek folyományaként rövid strasbourgi látogatást nyertünk. Miután megtudtuk Reginával, hogy együtt utazunk megérdemelt strasbourgi utunkra, csak úgy repült az iskolában töltött idő. Mivel felügyelet nélkül nem mehettünk, felkértük Jankus Zsolt tanár urat, kísérjen el bennünket. Kedden indultunk Pozsonyból autóbusszal, október hatodikán, az aradi vértanúk emléknapján a késő esti órákban. Először csak félve tekintgettünk körbe, hogy kik is lesznek utitársaink. Az út hosszú és fárasztó volt, viszont az élmény és a város magával ragadott mindannyiunkat, így a fáradtság szikrányi jele sem látszott meg rajtunk. A hotel, amelyben elszállásoltak, szép volt és kényelmes. Megérkezésünk napján a program főként az Európai Parlament köré szerveződött. Elsőként finom ebéddel vártak minket, azután részt vehettünk az Európai Parlament plenáris ülésén, ahol Angela Merkel német kancellár mellett Franciaország köztársasági elnökét, Francois Hollande urat is láthattuk és hallhattuk szónokolni. A nap további részében megtekinthettük az Európai Parlament többi részét, beszélgethettünk Csáky Pál képviselő úrral, aki a beszélgetés után vacsorára várt bennünket a belváros egyik elegáns éttermében. Másnap utunk újra az Európai Parlamentbe vezetett, ahol Kisebbségi Intergroup – ülésen vehettünk részt. Újabb ebéd várt bennünket a belvárosban, s ebéd után az Ill folyót szeltük át egy sétahajóval. A sétahajókázás után szabadjára engedték a „Csáky-csoportot”. Mi, a Comenius-csapat megtekintettük a Notre Dame – katedrálist, felmentünk a toronyba, hogy felülről tekintsünk le a gyönyörű városra. Szuveníreket vásároltunk, megnéztük a közelben lévő nevezetességeket, és még kávézni is volt időnk. A szabadprogram végeztével mindenki összegyűlt, és indulhattunk haza. Az út újra hosszadalmas volt, de akik barátságot kötöttek, kitöltötték a hosszú út idejét. Elhatároztuk, hogy jövőre is élünk a pályázati lehetőséggel, mert maradt még bőven látnivaló Strasbourg városában.