Brüsszelen innen, Brüsszelen túl

By , 2014. április 16., szerda

Egyszer volt, hol nem volt, a La Manche – csatornán innen és a doveri hegyeken túl, volt egyszer egy 20 fős csapat. S ez a kis csapat a zselízi Comenius Gimnáziumból Bogolepova Klára tanárnő vezetésével elindult világot látni. Utunk április elsejétől hetedikéig tartott s mindaz, amit átéltünk, korántsem volt áprilisi tréfa.

Április elsején, délután öt órakor búcsút intettünk szüleinknek, tanárainknak és az iskolának, majd elindultunk. Két másik iskolával osztottuk meg az autóbuszt, amelyre Nyitrán szálltunk fel. Egy hosszú, buszban töltött éjszaka után csodás reggelre ébredtünk Németországban, és a délutáni órákban meg is érkeztünk Belgium fővárosába, Brüsszelbe. Egy kis városnézés következett: főtér, Pisilő Kisfiú, Szent Mihály és Szent Gudula-székesegyház, csokoládégyár, Atomium. Szabadidőnkben pedig a kihagyhatatlan brüsszeli gofrit kóstoltuk meg. A késő délutáni órákban búcsút mondtunk Brüsszelnek, és franciaországi szállásunkra indultunk.  Nagyon örültünk, hogy a buszban töltött éjszaka után újra kényelmes ágyban aludhattunk, és reggel kipihenten folytattuk utunkat Anglia fővárosa, London felé. Azaz csak folytattuk volna. Nagyon megijedtünk ugyanis, amikor kiderült, hogy a határátkelőn sztrájkolnak a munkások. Végül kis késéssel, de Londonba értünk.  Greenwich-ben megnéztük a királyi obszervatóriumot, álltunk egyszerre a Föld keleti és nyugati felén, ami nem mindennapi élmény volt. Innen a belvárosba vezetett utunk, és felültünk a London Eye-ra, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílt az esti fényben pompázó Londonra. Ez után szállásunkra mentünk, és jól kipihentük magunkat, ugyanis eléggé fárasztó nap elé néztünk. Reggel  Madame Tussaud viaszfigurái között indítottuk a napot, aztán a nyakunkba vettük a várost, és bejártuk Londont. Leírni nem is lehet, mennyi mindent láttunk. A parkokat, a Buckingham palotát, a Towert, a Big Bent és még sorolhatnánk. Gyomrunkat jól megtömtük  „fish and chips“ -szel, úgy indultunk az Oxford Street-re. 3-4 óra bevásárlás az Oxford Street-en azt hiszem, minden lány álma. Azt sem tudtuk, hová kapjunk a szebbnél szebb ruhák és cipők között. Sajnos mindennek vége szakad egyszer, s hamarosan búcsút kellett intenünk Londonnak. Az éjjeli komphajón visszahajóztunk  a szárazföldre, és utunkat Versailles felé vettük. XIV. Lajos lélegzetelállító kastélya mindannyiunkat elbűvölt. Délután egy kisebb, inkább buszos párizsi városnézés következett, aztán végre újra ágyban pihenhettünk. Másnap az egész napot Párizsban töltöttük, megnéztünk minden zegét-zugát, és persze felmentünk az Eiffel-torony legtetejére. Kirándulásunk méltó lezárásaképpen esti hajózásra indultunk a Szajnán. Újra egy hosszú, buszban töltött éjszaka következett. Április hetedikén, a késő délutáni órákban kis csapatunk hazaérkezett.

Brüsszel, London, Párizs … az élmények és a közös fényképek örökre megmaradnak. Biztos vagyok benne, hogy mindegyikünk örömmel gondol majd vissza az együtt töltött napokra. Köszönjük!